Supermicro Server by Throughwave Thailand

Forms Syntron Thailand – Support Duty Manager

Responsibilities: 

  • Coordinate Level-1, Level-2 and Level-3 IT support teams, as per escalation process for troubleshooting and resolving issues effectively and efficiently. 
  • Assist with business technology and equipment, including installation and maintenance. 
  • Assessing the technical needs of Support teams. 
  • Establishing and maintaining strong relationships across Support teams. 
  • Manage customer expectations regarding estimated response times for issue resolution. 
  • Managing and upholding the troubleshooting escalation process. 
  • Leading Support teams to resolve application, system and infrastructure production issues. 
  •  Occasionally working with third parties to rectify issues. 
  •  Identifying gaps in the support process and amending it accordingly. 
  • Meet SLAs like response and resolution times by partnering within Level-1, Level-2 and Level-3 Support organizations 
  • Collaborate with Technical Support teams to properly manage customer inquiries and ensure the proper escalation will be taken place. 
  • Own customer technical issues from initial report to resolution, communicating with customers regularly regarding issue status. 
  • Run SLAs reports for production incident issues. 
  • Document solutions for knowledge-base and bring new ideas for innovation and automation excellence into the Support team. 

 

Requirement 

  • Bachelor’s Degree in Computer Science, Management, Engineering or related technical discipline. 
  • 3 – 5 years of relevant experience in customer service is essential. Strong customer service orientation. 
  • Good problem-solving and critical thinking skills. 
  • Patience and ability to work well under pressure. 
  • Team player and good interpersonal skills. 
  • Passion to be a part of a hardworking and winning team. 
  • Ability to multi-task in a fast-paced environment. 
  • Fast learner, and articulate application and infrastructure technical concepts. 
  • Attention to details when communicating with customers (verbal & written). 
  • Proficiency in using Microsoft Excel for reporting and analysis. 
  • Strong documentation skills 
  • Working knowledge of Linux, VMware, SQL, Java related technologies 

Shift: 24X7 Shifts (Afternoon & Night shifts) 

Languages:  written and spoken English and Thai are a must.  Mandarin is an advantage. 

Please submit your resume to yosita.t@forms-syntron.co.th.

โพสต์ประกาศงานฟรีใน Jobs.TechTalkThai.com https://jobs.techtalkthai.com/submit-job/

About TechTalkThai Jobs

Jobs.TechTalkThai.com เป็นเว็บไซต์รวมข่าวสารงานทางด้าน IT และตำแหน่งงานอื่นๆ ที่เกี่ยวข้องกับวงการ IT โดยเปิดให้ทุกธุรกิจสามารถมาร่วมโพสต์ประกาศตำแหน่งงานกันได้ฟรีๆ เนื่องจากเราเชื่อว่าคนไทยสาย IT ที่เก่งยังมีอีกมาก และคนเหล่านั้นก็สมควรที่จะได้ทำงานที่ตนเองได้แสดงศักยภาพอย่างแท้จริง

Check Also

บริษัท ดิจิเน็กซ์ จำกัด รับสมัคร Project Coordinator

บริษัทดิจิเน็กซ์เป็นพาร์ตเนอร์ของ Acumatica ERP Software แต่เพียงผู้เดียวในประเทศไทย ซึ่งเป็นบริษัท ERP ที่เติบโตเร็วที่สุด ใช้งานง่ายที่สุด และมีโมเดลธุรกิจที่โดดเด่นเหมาะสำหรับธุรกิจขนาดกลางในประเทศไทย โดยมุ่งเน้นที่การบริการให้ลูกค้าภาคเอกชนด้านระบบการบริหารคลังสินค้า (Distribution) และระบบบริหารโรงงานอุตสาหกรรม (Manufacturing) ผู้ประสานงานโครงการ …

บริษัท ธงชัยวิทยุ เซลส์ แอนด์ เซอร์วิส จำกัด รับสมัคร IT Support

บริษัท ธงชัยวิทยุ เซลส์ แอนด์ เซอร์วิส จำกัด  จังหวัดสุโขทัย เป็นตัวแทนจำหน่าย และศูนย์บริการ เครื่องใช้ไฟฟ้ายี่ห้อชั้นนำในจังหวัดสุโขทัย รับสมัครพนักงาน ตำแหน่ง   IT Support รายละเอียดงาน …

Mobile Apps Category (English)728x90